"Валентин Пейчинов беше любезен за даде интервю единствено за читателите на dolap.bg:
Маестро Пейчинов да бъдете оперен певец ли беше детската Ви мечта?
Исках да бъда пианист. Учих композиция. Случайно станах певец, когато отбивах военната си служба в Ансамбъла на строителни войски. И представете си, че там бях като втори тенор. В Националната музикална академия „Проф. Панчо Владигеров“ започнах следването си в класа по композиция. Познати и приятели ме съветваха да се захвана сериозно с пеене, но нямах желание. Направих първите стъпки като смятах, че като уча пеене, ще пиша по-хубава вокална музика. После така се увлякох, че се прехвърлих оперно пеене и то стана моя съдба.
"Валентин Пейчинов беше любезен за даде интервю единствено за читателите на dolap.bg:
Маестро Пейчинов да бъдете оперен певец ли беше детската Ви мечта?
Исках да бъда пианист. Учих композиция. Случайно станах певец, когато отбивах военната си служба в Ансамбъла на строителни войски. И представете си, че там бях като втори тенор. В Националната музикална академия „Проф. Панчо Владигеров“ започнах следването си в класа по композиция. Познати и приятели ме съветваха да се захвана сериозно с пеене, но нямах желание. Направих първите стъпки като смятах, че като уча пеене, ще пиша по-хубава вокална музика. После така се увлякох, че се прехвърлих оперно пеене и то стана моя съдба.
"Валентин Пейчинов беше любезен за даде интервю единствено за читателите на dolap.bg:
Маестро Пейчинов да бъдете оперен певец ли беше детската Ви мечта?
Исках да бъда пианист. Учих композиция. Случайно станах певец, когато отбивах военната си служба в Ансамбъла на строителни войски. И представете си, че там бях като втори тенор. В Националната музикална академия „Проф. Панчо Владигеров“ започнах следването си в класа по композиция. Познати и приятели ме съветваха да се захвана сериозно с пеене, но нямах желание. Направих първите стъпки като смятах, че като уча пеене, ще пиша по-хубава вокална музика. После така се увлякох, че се прехвърлих оперно пеене и то стана моя съдба.
"Валентин Пейчинов беше любезен за даде интервю единствено за читателите на dolap.bg:
Маестро Пейчинов да бъдете оперен певец ли беше детската Ви мечта?
Исках да бъда пианист. Учих композиция. Случайно станах певец, когато отбивах военната си служба в Ансамбъла на строителни войски. И представете си, че там бях като втори тенор. В Националната музикална академия „Проф. Панчо Владигеров“ започнах следването си в класа по композиция. Познати и приятели ме съветваха да се захвана сериозно с пеене, но нямах желание. Направих първите стъпки като смятах, че като уча пеене, ще пиша по-хубава вокална музика. После така се увлякох, че се прехвърлих оперно пеене и то стана моя съдба.
"Валентин Пейчинов беше любезен за даде интервю единствено за читателите на dolap.bg:
Маестро Пейчинов да бъдете оперен певец ли беше детската Ви мечта?
Исках да бъда пианист. Учих композиция. Случайно станах певец, когато отбивах военната си служба в Ансамбъла на строителни войски. И представете си, че там бях като втори тенор. В Националната музикална академия „Проф. Панчо Владигеров“ започнах следването си в класа по композиция. Познати и приятели ме съветваха да се захвана сериозно с пеене, но нямах желание. Направих първите стъпки като смятах, че като уча пеене, ще пиша по-хубава вокална музика. После така се увлякох, че се прехвърлих оперно пеене и то стана моя съдба.
"Валентин Пейчинов беше любезен за даде интервю единствено за читателите на dolap.bg:
Маестро Пейчинов да бъдете оперен певец ли беше детската Ви мечта?
Исках да бъда пианист. Учих композиция. Случайно станах певец, когато отбивах военната си служба в Ансамбъла на строителни войски. И представете си, че там бях като втори тенор. В Националната музикална академия „Проф. Панчо Владигеров“ започнах следването си в класа по композиция. Познати и приятели ме съветваха да се захвана сериозно с пеене, но нямах желание. Направих първите стъпки като смятах, че като уча пеене, ще пиша по-хубава вокална музика. После така се увлякох, че се прехвърлих оперно пеене и то стана моя съдба.
VALENTIN PEYTCHINOV
LEGENDARY VOCAL TECHNIQUE EXPERT, SINGER, PRODUCER
"...you may not choose me but you will never forget me..."
NEW YORK, NY / VOCALPERFECTION@GMAIL.COM / 212.727.3414 /
Carnegie Hall with Aprille Millo and Hei-Kyung Hong
Carnegie Hall with Aprille Millo and Hei-Kyung Hong
Valentin Peytchinov
Bulgarian-born bass
Valentin Peytchinov
has sung extensively
throughout the world
and
made his home in
New York City.
He has appeared all over
his native Bulgaria and
on the opera, concert
and recital stages
of
the United States,
Italy,
Germany,
Austria,
Mexico,
Canada,
Ireland,
Poland
and
China.
Critical acclaim for Performances
Mr. Peytchinov made his New York debut at Alice Tully Hall in Shostakovich's 14th Symphony in 1988, and his U.S. debut with the Santa Fe Symphony in
Beethoven's 9th Symphony.
He has received critical acclaim for his performances in the roles of
Attila, Banquo, Basilio, Enrico VIII, Fiesco,
The Flying Dutchman, Mephistopheles, Mustafa, Pagano, Phillipe II,
Procida, Ramfis, King Rene, Roger,
and Zaccaria, among many others.
Major U.S. appearances include performances with
The Columbus Symphony,
The Juilliard Opera Orchestra, Nashville Opera, New European Strings,
New York Grand Opera,
Orchestra of St. Luke's,
Spoleto Festival, Pasadena Symphony, Montreal Opera,
The Santa Fe Symphony etc.
International Music Festivals, Recitals and Concerts
Since immigrating to the U.S. in 1988,
Mr. Peytchinov has maintained an international presence performing in music festivals, recitals and concerts.
He was featured in two all-Shostakovich concerts in Seattle as part of an International Music Festival (with the New European Strings) broadcast on National Public Radio.
He performed as the bass soloist in a critically acclaimed world premiere of Shostakovich's two-piano version of the Thirteenth Symphony, Babi Yar,
in New York City and subsequently internationally.
This performance featured pianists Misha and Cipa Dichter, and poet Yevgeny Yevtushenko reading his famous text. Reviewed by the New York Times as
"an illuminating performance," the concert commemorated the 65th anniversary of the Baby Yar massacre.
Mentors and Teachers
His teachers and mentors
include:
Gian Carlo Menotti,
Ghena Dimitrova,
Nikolai Ghiaurov,
Peter Gougaloff,
Enrico di Giuseppe,
Raina Michailova,
Alberta Masiello,
Jane Klaviter,
Irina Stiglich,
Zlatina Mishakova,
Diane Richardson,
Nico Castel,
Corradina Caporello,
Thomas Grubb,
Howard Lubin,
Kathryn LaBouff,
Gina Levinson.
****
Photo:
Nikolai Ghiaurov with Valentin
Studies and Training
Formally trained as a pianist and composer, Mr. Peytchinov was awarded the
Gold Medal
at the Bulgarian National Conservatory “Pancho Vladigherov” for superior achievement in vocal performance, as well as the
Misha Popov Award
for vocal excellence.
At the
recommendation
of
Mr. Peytchinov was given a
full scholarship
to the Juilliard Opera Center,
where he studied voice with
Enrico di Giuseppe.
Educator and Supporter of Vocal Talents
Mr. Peytchinov was
Chair of the Arts and Culture Festival of Sofia 2010 World Women’s Conference and part of the International Headquarters’ Council.
He is on the Advisory Committee of the Olga Forrai Foundation, which supports dramatic voices and also appears as judge of castings and vocal competitions
***
Giulio Gari Foundation
Vocal Competition Judges
2023
Metropolitan Opera
Principal Artist
In 2000 Mr. Peytchinov
was named a
Metropolitan Opera
principle artist
and
has made regular appearances
on the stages of
New York City Opera,
Carnegie Hall
and
Lincoln Center.
****
Photo:
Dolora Zajick, Aprile Millo,
and
Valentin Peytchinov
Recipient of Awards
and
Winner
of Major Competitions
In 1990 Mr. Peytchinov was
the winner
in the America Opera Auditions,
and in 1992 was the bass finalist in the Luciano Pavarotti Competition.
He has earned
additional recognition as
the recipient of awards
from both
the Sullivan Foundation
and
Olga Forrai Foundation.
Artistic Director and Producer
Mr. Peytchinov is the Founder and the Artistic Director of
and
Vocal Productions Asia
where he nurtures young talent
by regularly giving Master Classes and Master Courses for all vocal genres.
Some of his productions include:
Concert Tours and fully staged uncut operas in original languages:
Don Giovanni, Il Barbiere di Siviglia, Ernani,
Ballo in Maschera, The Flying Dutchman, Pagliacci, Les Contes d’Hoffmann,
Don Carlo, Lucia di Lammermoor,
Brahms Requiem, Rossini Stabat Mater, Mozart Requiem etc.
As an educator and supporter of vocal talents, Maestro Peytchinov established “The Valentin Peytchinov Vocal Studio” in New York City and contributed his vocal expertise to “pierStudios.”